Magi- illusion och Magi - Paranormal

torsdag 12 maj 2011

Kött på bena för att få belägg för ens påståenden.


För att försöka förstå den andliga världen så lärde jag mig Tarot, som är en av de vanligaste spådoms formerna. En av orsakerna var att så många människor i den andliga världen pressade mig och hotade mig att om jag inte gjorde detta så visade jag inte medlidande för folk som led. Jag tänkte alltid att vilken galning ringer en Tarot linje när den har brutit foten eller har hittat en knöl i bröstet. Vanligt normal funtade människor ringer 112/114 14 eller kontaktar sin läkare.

Tarot innehåller 78 kort och består av stora och lilla arkanan. Varje kort har en egen betydelse. Vissa kort beskriver kön, ålder, yrke, personlig läggning osv. Det finns även olika metoder hur man lägger ut kort. Ovan visar den mest vanliga läggningen, Keltiska korset. Varje plats har en betydelse. När någon spår i tarot så får den 20 olika svar, 10 kort och 10 placeringar av kort. I en och samma läggning får den som spår svar på dåtid, nutid, framtid, medvetenhet, omedvetna, saker som handlar om kunden, influenser, åsikter som omvärlden tycker om kunden, hinder, illusioner av kunden och resultat. När jag ser spådoms annonser om att folk kan ringa om sin framtid, kärlek, ekonomi, hälsa osv. Så blir jag lite fnissig att folk går på detta och BETALAR!

Jag ville även se vad det var för människor som kontaktade en spådam. De flesta sa att de hade problem och behövde vägledning. Det ända jag mötte var människor som inte hade fått som de ville och led för det. De hade mött sin överman och ville veta när de skulle få som de ville ifrån en person de påståd tycka om. Många människor trodde även att telepati och tankeläsning var ett bra sätt att föra en konversation på som skulle lösa konflikter på. Mycket av folks problem kunde folket själva lösa om de tänkte lite logiskt och kunde ta att människor är olika. Någon stor andlig gåva behövde jag inte för att läsa människor. Det jag behövde var en lång semester från människors egoism. När jag skriver detta så blir folk väldigt arga! Mitt svar på detta Klicka här När jag läser Dr Freuds beskrivning av en analys ska gå till. Då inser jag att hela den andliga världen går i mot en vetenskaplig bevisad metod med sina egna överföringar, stora påverkan av klienten i en bestämd riktning och viljan att få ut något eget av sitt arbete. Jag tycker det är vidrigt!